Articles d'interès

La situació provocada per la COVID-19 ha generat un seguit de reflexions sobre cap a on va el món, què n'emergirà després de la
pandèmia, com s'adaptarà l'activitat turística o quin serà el futur del turisme. A continuació hem fet una selecció de les publicacions
que tracten aquesta temàtica.

"El moment de redescobrir el territori", de Jesús Jordi Pinatella al Fet A Tarragona.

"Efectes de la COVID-19 en el Turisme: factors a considerar" i "Efectes de la COVID-19 en el Turisme: factors a considerar (2)"
de Joan Miquel Gomis, professor i investigador de la UOC.

"Terra incògnita, el turisme post pandèmic" del geògraf i fotògraf Rafael López-Monné. Consultor i especialitzat en turisme a peu i 
professor associat a la Facultat de Turisme i Geografia de la URV.

"L'estruç, el camió i la mobilitat alternativa" del mateix Rafael López-Monné al Fet a Tarragona.

"Ecoturisme de proximitat: 5 oportunitats passada la pandèmia" de Xavi Basora, ambientòleg i periodista. 

"La tasca de les Oficines de Turisme en temps de confinament" de Joaquim Queralt, Cap de l'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de
Montblanc, President de l'APTALC i professor associat a la Facultat de Turisme i Geografia de la URV.

"L'estiu de la COVID-19: turisme intern i sense turistes estrangers" de Núria Bigas, periodista de l'Oficina de Mitjans i 
Comunicació del Coneixement.

"Píndoles de coneixement. Turisme familiar en temps de la COVID-19", el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
presenta una sèrie de píndoles amb informació sintètica centrada en el turisme per reduir el màxim nombre d'incerteses dins del
possible.

El butlletí Tendències publica electrònicament les principals tendències i innovacions dirigides als professionals del sector
turístic. El seu número 28 està dedicat especialment al turisme post-pandèmia i es pot consultar aquí:
https://eurecat.org/wp-content/uploads/2020/05/Tendencies_28_Especial_2020_LABIIT_Eurecat.pdf

"¿Dónde irán de vacaciones los catalanes este verano?", Hosteltur publica els resultats sobre l'enquesta realitzada pel Laboratori
de Patrimoni i Turisme Cultural de la Universitat de Barcelona.

"No sé lo que nos depara el futuro inmediato, pero hay que empezar a trabajar y ser valientes. 10 ideas para el sector turístico",
de Jaume Marín expert en marketing turístic.
 
"Del "sobreturismo" al "infraturismo post covid-19": reflexiones e ideas para hacer frente a la crisis", de Julia Vera 
(Travelecoology).

"Viajar después del coronavirus. Como cambiará el mundo y el turismo tras la pandemia", de David Gómez (Cuaderno de Viaje).

"Desescalada en Cataluña: "Hay que arrancar para crear un efecto llamada", de Xavier Canalís periodista d'Hosteltur.

"Comportamiento de los turistas potenciales durante la alerta sanitaria por COVID-19", #LovingTourism ha llençat via web el primer
dels 3 estudis que monotoritzen el comportament dels turistes espanyols durant els propers mesos.

"La opinión de la demanda: Intención de compra de productos y servicios turísticos - Nuevos hábitos de consumo turístico", de DNA
Turismo y Ocio.

"4 Critical things smart destinations should be doing right now", de Doug Lansky (ReThinking Tourism)
 
 

Accions del document