Objectiu

Respira Montblanc”, d’entrada, destaca els establiments i empreses que de forma voluntària s’han adherit al projecte i es comprometen a complir uns requisits. Més endavant s’ha de convertir en una plataforma on el viatger pugui trobar i contractar productes turístics singulars a partir de la combinació dels serveis que ofereixen les empreses participants.

Les empreses del sector turístic que hi prenen part són d’un àmbit d’activitat divers: allotjament, restauració, intermediació, guiatge, organització d’esdeveniments, producció enogastronòmica artesanal, etc. També hi ha un àmbit geogràfic ampli. Inicialment no només hi ha establiments del terme municipal de Montblanc (Montblanc, Rojals, Prenafeta i la Bartra), també n’hi ha de Vilaverd i de Barberà de la Conca, ja que per la seva proximitat i relació en quant al producte turístic fa temps que es promocionen aprofitant la marca Montblanc Medieval.

Formar part de “Respira Montblanc” és voluntari i obert a qualsevol activitat relacionada amb el turisme. Les empreses impulsores esperen que amb el pas del temps se n’hi vagin afegint més.

La condició indispensable per formar-ne part és el compromís de cada establiment o empresa turística a complir amb un decàleg que ha estat redactat i aprovat durant aquest temps. Són deu compromisos relatius a conceptes claus en l’activitat turística de present i de futur: amb el viatger, amb el medi, amb el territori, amb els productors locals, amb les tradicions i els esdeveniments, amb la comunitat local, amb les garanties sanitàries, amb el sector turístic i amb la destinació turística, amb la comunicació clara i transparent, i amb la qualitat.

Els establiments seran auditats i avaluats cada any i rebran un distintiu de “Respira Montblanc” de l’any en curs.

El paper de l’Ajuntament de Montblanc en la gènesi i arrencada d’aquest projecte ha estat d’acompanyament, suport i coordinació de tasques. La pandèmia ha suposat una oportunitat per explorar noves possibilitats de relació amb el sector i noves maneres de comunicar. És per això que des del primer moment hi ha hagut el suport per tal de finançar el disseny de la imatge de “Respira Montblanc” i programar un pla de comunicació a curt termini pensat en potenciar l’activitat turística durant la tardor.

Accions del document