Montblanc torna a ser capital del turisme en família

Clickània atrau prop de 9.000 visitants durant els tres primers dies

15/10/2018

L'onzena edició del festival de Playmobil ha arrencat amb força. Entre el divendres 12 i el diumenge 14 8.800 persones han gaudit del primer cap de setmana de Clickània al recinte de Sant Francesc de Montblanc. La pluja del diumenge ha acabat condicionant una xifra que en conjunt és molt satisfactòria.

La valoració ha tornat a ser molt bona i els deu diorames exposats han captivat els visitants per la qualitat, la varietat i la complexitat temàtica dels muntatges. Tant el taller de miniatures com les demostracions de maquetisme s'han consolidat entre els aficionats que proven de fer les seves pròpies creacions.

Les dues novetats d'enguany han tingut bona acceptació. El Museu del Pessebre ha rebut centenars de visitants que han descobert el nou equipament cultural de la vila. I el dissabte a la tarda va ser molt reeixida la IV trobada de Gegants i Nanos centenaris que per primer cop s'ha fet coincidint amb Clickània.

Fins el diumenge al migdia hi ha hagut una assistència fluïda i continuada d'un públic familiar i de proximitat: del Camp de Tarragona, les Terres de l'Ebre, l'àrea metropolitana de Barcelona, el Penedès, la Catalunya Central i la plana de Lleida.

Una dada significativa és que en menys de 72 hores ja es voregen les 500 imatges participants al quart concurs d'Instagram per als seguidors de @montblanc_medieval. Cal etiquetar les fotografies amb els hashtags #montblancmedieval i #clickània2018 i les cinc finalistes es coneixeran el dimarts 23 d'octubre.

El proper cap de setmana els visitants tornaran a viure una experiència ideal per fer en família o amb amics. Exposicions, espai de venda, jocs, demostracions, tallers, concurs del click amagat, sortejos, concurs de diorames, visites a la muralla i entrada al Museu del Pessebre de Catalunya. El dissabte al migdia, el vermut solidari Projecte Júlia's, i el diumenge al migdia l'actuació d'elements del seguici petit de Montblanc.