Els dioramistes i botiguers que vulguin participar a Clickània poden fer la sol·licitud telemàtica fins a final de maig
11/05/2022
L'Oficina de Turisme de Montblanc ha iniciat aquest mes de maig el procés d'inscripció de dioramistes i botiguers que prendran part a la catorzena edició de Clickània, el festival de Playmobil de Montblanc.
Els interessats es poden descarregar les bases de participació a través del web www.clickania.cat i omplir un formulari per sol·licitar poder ser algun dels encarregats de muntar diorames o bé de disposar un espai de venda especialitzada.
El període d'inscripció es tancarà el 20 de maig. A partir d'aquell moment l'organització farà la tria dels dioramistes. Es tracta d'un concurs en el qual el premi és participar a Clickània i una quantitat en metàl·lic en funció de les dimensions del muntatge.
Als dioramistes se'ls demana que acreditin experiència en aquest tipus de muntatges, que proposin temes originals i posades en escena inèdites, i que s'adaptin a les mides de diorames que suggereix l'organització.
En el cas dels botiguers també es mira de garantir l'especialització i que els visitants puguin trobar peces úniques, descatalogades i les darreres novetats.
El festival tornarà a omplir el recinte de Sant Francesc durant dos caps de setmana d'octubre, els dies 8, 9, 15 i 16. Recupera la durada de quatre dies, després de diverses edicions extraordinàries de cinc o sis dies quan el festiu 12 d'octubre crea ponts. Enguany és un dimecres i s’ha optat per no obrir aquell dia.
Abans de l’estiu l'organització presentarà el cartell, es notificarà quins han estat els dioramistes i els botiguers escollits, i s'iniciaran les tasques de distribució dels diorames. També s'anunciaran els temes que protagonitzaran una edició que, com cada any, presentarà novetats al mateix temps que consolidarà les propostes que més agraden al públic.
La passada edició va estar marcada per la pandèmia. Després de la suspensió de 2020 el festival es va poder realitzar amb moltes dificultats. Malgrat els condicionants, en sis dies van passar pel festival 13.800 persones. Enguany es redueix la durada i s’espera seguir comptant amb la fidelitat d’un públic que ha convertit Clickània en el festival Playmobil de referència a Catalunya.