El segon cap de setmana de Clickània porta 4.700 visitants a Montblanc
22/10/2018
Clickània ha tornat a atraure a Montblanc milers de visitants aficionats als clicks de Playmobil i al llarg dels cinc dies de l'onzena edició del festival s'han registrat 13.500 visitants.
El primer cap de setmana amb tres dies de festival hi ha haver 8.800 visitants i el segon n'hi va haver 4.700. El dia amb més visitants fou el dissabte 14, amb 4.300.
Durant el festival s'ha tornat a posar de manifest que a Clickània hi ha un gran volum de públic repetidor, que coneix bé el festival i que valora les activitats que s'hi fan, alhora que hi ha públic nou que ha conegut el festival a través dels mitjans de comunicació, les xarxes social i la recomanació d'amics i familiars. La major part respon a una tipologia familiar o en parella i majoritàriament prové de Catalunya i del nord del País Valencià.
La valoració dels visitants ha tornat a ser molt bona. La programació ha estat variada i molt completa, amb l'exposició de diorames, l'espai de venda, l'àrea de jocs patrocinada pel càmping Serra de Prades, les demostracions de maquetisme, els tallers de miniatures, les actuacions al carrer, el concurs del click amagat, el concurs de diorames,..
Han tingut una gran acollida tres de les novetats d'aquesta edició: la possibilitat de descobrir el nou Museu del Pessebre de Catalunya, la trobada de gegants i nanos centenaris el primer dissabte, i el vermut solidari Projecte Júlia's el segon dissabte.
La pluja ha estat un important condicionant per al bon desenvolupament del festival tant el primer diumenge com el segon dissabte. Tanmateix, l'organització i el públic s'han sabut adaptar a les circumstàncies i les sensacions finals han estat molt satisfactòries.
Els milers de visitants que han passat per Clickània han ajudat a dinamitzar el teixit econòmic de la vila. Els comerços i, molt especialment, els restaurants han tornat a notar l'efecte del festival.
El proper dimarts es viurà la darrera de les activitats de Clickània. Serà la final del concurs d'Instagram. Es podran votar les cinc imatges finalistes, triades entre les prop de 700 que s'han etiquetat amb els hashtags #montblancmedieval i #clickània2018.
Cal agrair la implicació en aspectes d'organització i de logística dels Guies de Montblanc, el Museu Comarcal de la Conca de Barberà, el Museu del Pessebre de Catalunya, l'Associació Medieval i Protecció Civil. I molt especialment els departaments de l'Ajuntament de Montblanc dels Serveis de Manteniment i la Policia Local.