Clickània acaba amb 13.800 visitants, molt pel damunt de les previsions

Els segon cap de setmana 4.800 persones han gaudit del festival de Playmobil de Montblanc

18/10/2021

Clickània ha tornat a atraure a Montblanc milers d’aficionats als clicks de Playmobil i al llarg dels sis dies de la tretzena edició del festival s'han registrat 13.800 visitants, que només en entrades han suposat uns ingressos superiors als 33.000€. Abans de la pandèmia havien estat 10.300 visitants el 2019 (amb quatre dies de festival i pluja) i 13.500 visitants el 2018 (amb cinc dies de celebració).

Tenint en compte la suspensió de l’any passat a causa de la pandèmia i les novetats per adaptar el festival a les recomanacions sanitàries les xifres finals es valoren molt positivament, amb 9.000 visitants el primer cap de setmana llarg i 4.800 el segon. Cal destacar que el factor climàtic en aquesta ocasió ha estat molt favorable.

Durant el festival s'ha tornat a posar de manifest que Clickània és el festival de Playmobil de referència a Catalunya. S'ha evidenciat que hi havia un gran volum de públic que coneix bé el festival i que l’enyorava. Els visitants han valorat l’esforç per garantir la retrobada amb una proposta innovadora malgrat els condicionants.

La programació ha conservat trets molt singulars com l'exposició de diorames dedicada al seguici popular de Montblanc, el concurs de diorames a l'antic hospital de Santa Magdalena i el concurs del click amagat.

Aquests dos concursos són uns clàssics que se celebren des de la primera edició. Faciliten que els visitants passegin per carres i places i descobreixin comerços i establiments d’hostaleria. Aquest objectiu també s’aconsegueix distribuint diorames en diversos espais emblemàtics de la vila com són el Centre d'Interpretació de l'Art Rupestre, el Museu del Pessebre de Catalunya i, com a novetat, l’antic hospital de Sant Marçal.

 

Com cada any, els milers de visitants que han passat per Clickània han ajudat a dinamitzar el teixit econòmic de la vila. Els comerços i, molt especialment, els restaurants han tornat a notar l'efecte del festival. Un efecte que va més enllà de Montblanc i es fa evident també a la Conca de Barberà.

Aquesta setmana hi haurà la darrera de les activitats de Clickània. Serà la final del concurs d'Instagram. Es podran votar les cinc imatges finalistes, triades entre les que s'han etiquetat amb els hashtags #montblancmedieval i #clickània2021.

L’equip de l’Oficina de Turisme de Montblanc agraeix la implicació en aspectes d'organització i de logística dels Guies de Montblanc, el Museu Comarcal de la Conca de Barberà, el Museu del Pessebre de Catalunya i Protecció Civil de Montblanc.