Montblanc rep la visita d’un blog trip i un press trip francesos interessats en el patrimoni cultural i natural, la gastronomia i els esdeveniments culturals.

Es tracta d’una de les col·laboracions amb l'Agència Catalana de Turisme des del nomenament de Montblanc com a Vila amb Caràcter

25/09/2019

El passat cap de setmana, l’Oficina de Turisme ha acompanyat el blog francès Culturez-vous especialitzat en continguts sobre museus, patrimoni i viatges. (https://culturezvous.com/).


Durant dos dies, el dissabte 21 i diumenge 22, els bloggers van fotografiar i compartir a través de les xarxes socials la visita al conjunt monumental, centrant-se en aspectes històrics i arquitectònics de la muralla, de Santa Maria, la celebració dels esdeveniments turístics i la gastronomia local que van tenir ocasió de provar durant el viatge. La darrera activitat programada va ser la visita a les pintures rupestres de Mas d’en Llort, on va poder descobrir no només el patrimoni mundial sinó que també l’entorn natural del voltant de Rojals i muntanyes de Prades.


En aquest cas, l’organització del viatge va comptar amb la col·laboració del sector privat tant per l’allotjament als Apartaments el Nas del Gegant, com en els àpats als restaurants El Cortijo, Pergamí i El Call on van poder degustar la gastronomia local i els vins de la DO Conca de Barberà.


Igualment, el passat dilluns 23, l’Oficina de Turisme es va encarregar d’acompanyar un equip de quatre community managers de l’agència francesa My Destination a gravar els espais més emblemàtics del centre històric. Es van centrar en aspectes fonamentals de la llegenda de Sant Jordi i la seva vinculació amb Montblanc i especialment amb la Setmana Medieval.


En ambdós casos, els viatges estaven organitzats i coordinats per l’Agència Catalana de Turisme a París en la seva tasca habitual de promocionar atractius del país en mercat emissors de turistes a través de les seves oficines arreu del món. Cal destacar l’increment dels viatges de premsa i d’agents de viatge d’ençà que Montblanc pertany a la marca Vila amb Caràcter. Juntament amb les activitats formatives i especialment l’accés a accions de màrqueting i comunicació turística, és un dels beneficis recollits poc temps després d'haver obtingut aquest distintiu.


El proper 4 d’octubre s’afegiran a aquesta tipologia de viatges de familiarització, un grup de 8 periodistes d’Ucraïna. En aquesta ocasió el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha preparat un programa centrat en la promoció dels territoris de la Costa Daurada i el seu interior.

Accions del document