Montblanc Medieval acaba 2022 superant els 35.000 seguidors a les xarxes socials
10/01/2023
L'Oficina de Turisme de Montblanc va tancar l'any 2022 amb 35.114 seguidors a la seva comunitat virtual a través de les diverses xarxes socials que gestiona amb la marca Montblanc Medieval. Els anys anteriors n’eren 33.431, 32.114 i 28.888. El 2021 hi va haver una frenada en l’increment de seguidors i el 2022 la recuperació ha estat molt lenta.
L’any 2020, amb l’esclat de la crisi sanitària, l’Oficina de Turisme de Montblanc va centrar molts esforços a la comunicació a través de les xarxes socials, a través de campanyes que tenien com a objectiu fidelitzar els seguidors i incrementar-ne el nombre en la mesura del possible gràcies a la funció de prescriptors que tenen els propis usuaris de les xarxes. Aquesta activitat tingué un resultat exitós, però es va veure alentida a partir del mes de juliol de 2021.
En tancar 2022, un any més, Facebook és la xarxa on hi ha un major nombre de seguidors, amb 16.928 la pàgina principal i 1.522 a la de Terrània, aquesta amb molt poca activitat. L’any anterior havien tancat amb 16.305 i 1.533, respectivament. Per tant, l’augment ha estat mínim. A Instagram s’ha passat de 11.839 a 12.800 i a Twitter de 3.793 a 3.864. Aquestes són les tres xarxes on tradicionalment s’ha treballat més intensament.
Facebook /TurMontblanc
L’activitat de la pàgina de Facebook de Montblanc Medieval es va estancar l’any 2021, amb un mínim creixement de 28 seguidors. El 2022 s’ha acabat amb 16.928 seguidors, amb un augment de 621 que ja s’acosta a la xifra de 888 registrada el 2020.
Instagram @montblanc_medieval
A la xarxa de les imatges per excel·lència el compte de Montblanc Medieval ha tingut un augment de 961 seguidors, menys que l’any anterior, amb 1.136 seguidors, i que ja era la meitat del creixement de 2020.
Amb 12.800 seguidors el compte d’Instagram @montblanc_medieval es manté en el TOP-15 del país entre les destinacions turístiques. Igual que l’any passat està en tretzena posició. Per davant hi ha en aquest ordre Barcelona, l’Ametlla de Mar, Tarragona, Girona, Salou, Roses, Begur, Lleida, La Vall de Boí, Cadaqués, La Ràpita i Sitges.
Durant l'any, les 201 fotografies i les 378 stories compartides han generat més de 58.000 interaccions i un abast a prop de 200.000 usuaris.
L'Oficina de Turisme promou l'ús de l'etiqueta #montblancmedieval per tal de projectar imatge de marca de la destinació. En estrenar-se el primer compte l'agost de 2013 hi havia 289 fotografies amb aquesta etiqueta. A l'inici de 2022 n’eren 52.400 i en acabar toca les 55.000.
Twitter @TurMontblanc
El 2015 es va iniciar un impuls específic d'aquest canal que en els darrers anys ha tingut un estancament ben visible. Es va acabar 2022 amb 317 publicacions, una mica menys que l’any passat. Hi ha hagut 118.000 impressions, 51.000 visites de perfil i s’ha acabat amb 3.864 seguidors (amb un increment de 71).
Wikiloc Montblanc Medieval
Responent a la creixent demanda de recomanacions per anar a caminar enguany ha estrenat el seu compte a Wikiloc. Ha acabat compartint 15 rutes realitzades per l’equip tècnic de l’Oficina de Turisme i ja disposa de 110 seguidors. S’han visitat prop de 12.000 pàgines i s’han fet més de 500 descàrregues. Les rutes més visitades han estat la de la Cascada de la Vall i la de l’ermita de Sant Joan.
www.montblancmedieval.cat
El web oficial de promoció turística de Montblanc ha tingut vora 310.000 visualitzacions, amb 80.000 seguidors que han tingut una estada mitjana de 2 minuts i 13 segons.
L’Oficina de Turisme de Montblanc a Google Maps
Han demanat indicacions vora 16.000 persones que han generat més de 80.000 visualitzacions al perfil, prop de 4.000 visites al web i 767 trucades telefòniques directes a l’Oficina de Turisme.
Els tres conceptes més buscats han estat la ubicació de l’Oficina de Turisme, Montblanc i Montblanc Medieval.
Difusió de butlletins a través de Mailchimp
L’Oficina de Turisme de Montblanc utilitza periòdicament aquest canal per informar de les activitats que es desenvolupen a la destinació i per difondre les activitat turístiques que s’hi organitzen.
Durant l’any s’han enviat 87 butlletins amb un índex d’obertura del 38%.
Notes de premsa i articles
Durant l’any 2022 l’Oficina de Turisme de Montblanc ha elaborat i distribuït 41 notes de premsa i ha publicat 9 articles al seu bloc. A més, s’ha coordinat amb l’Agència Catalana de Turisme, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i el Servei de Turisme del Consell Comarcal de la Conca de Barberà per atendre i acompanyar periodistes i influencers.
Qui gestiona les xarxes socials de Montblanc Medieval?
A Montblanc la responsabilitat de comunicar la destinació turística a través de les xarxes, dels cercadors i del web Montblanc Medieval és de l'equip de l'Oficina de Turisme que també es reforça amb el web i les xarxes més institucionals de l'Ajuntament per part dels responsables en comunicació de l'Ajuntament de Montblanc.
L'Oficina de Turisme publica missatges a les xarxes i al web de forma coordinada, es programen en funció de l'actualitat del moment i s'intenta variar en els temes centrals o els igers dels quals es comparteixen imatges.
Tot plegat és possible gràcies als protagonistes de les xarxes socials: els usuaris. Ells proveeixen d'imatges de gran qualitat que donen mirades singulars i úniques d'un mateix element, fan comentaris, interactuen amb els “m'agrada” i les comparticions, i s'acaben convertint en prescriptors fiables de la destinació, ja que no deixen de recomanar.
Fa anys que els comptes de Facebook i Instagram tenen més seguidors que habitants té el municipi. Respecte a les grans ciutats, Montblanc té l'handicap de no tenir tant volum de seguidors de convilatans, i resulta imprescindible teixir una xarxa real de potencials visitants.
Per això el paper dels vilatans és molt important, ja que han passat a desenvolupar una tasca clau en la promoció de Montblanc. Les imatges que comparteixen a Instagram donen una visió real i molt variada del municipi en tots els moments de l'any, a Facebook hi fan comentaris que poden ser profitosos per als possibles visitants, i a Twitter s'encarreguen de difondre missatges amb els retuits.
En total, una comunitat que supera els 35.000 membres gràcies als quals Montblanc Medieval es dona a conèixer en cercles on no s'hi pot arribar a través dels mitjans tradicionals.