Montblanc Medieval acaba 2017 amb més de 18.000 seguidors a les xarxes socials

L'any que comença s'impulsarà encara més l'activitat a les xarxes amb l'objectiu d'arribar a un públic més ampli.

24/01/2018

L'Oficina de Turisme de Montblanc va tancar l'any 2017 amb més de 18.000 a la seva comunitat virtual a través de les diverses xarxes socials que gestiona amb la marca Montblanc Medieval.

L'any 2014 es va iniciar una aposta decidida per les xarxes socials com a mitjà de relació amb possibles visitants i, a la vegada, com a element d'interacció directa i efectiva amb un públic ampli configurat per convilatans, turistes que han estat al municipi i futurs visitants que encara no han pres la decisió d'anar a Montblanc.

En tancar 2017, un any més, Facebook torna a ser la xarxa on hi ha un major nombre de seguidors, amb 11.880, a Instagram 3.367 i a Twitter 2.825. Aquestes són les tres xarxes on es treballa més intensament, amb publicacions cada dia de l'any i una intensa relació amb els usuaris. L'activitat a través de Google+, Pinterest i Youtube és molt menor.

Facebook /TurismeMontblanc

La pàgina de Facebook de Montblanc Medieval va acabar l'any amb 11.880, amb un increment de més de 2.500 seguidors al llarg de l'any propiciat, en part, per les campanyes de promoció selectives coincidint amb els grans esdeveniments que se celebren a Montblanc.

Cada dia sense excepció hi ha una salutació de bon dia als seguidors. S'utilitza una imatge triada a Instagram entre totes les que es comparteixen amb l'etiqueta #montblancmedieval. Són imatges que reflecteixen l'actualitat: celebracions, festes, elements meteorològics, paisatges i, òbviament, patrimoni monumental. Cada mes se'n fan reculls i es convida als usuaris a votar-les. Precisament aquests dies es fa la tria de les millors imatges de l'any 2017.

La pàgina també serveix per informar sobre aspectes relacionats amb el turisme i per promocionar els esdeveniments que tenen lloc a Montblanc, estiguin o no directament organitzats per l'Oficina de Turisme. S'hi poden trobar totes les notícies, igual que a www.montblancmedieval.cat

El públic seguidor del compte de Montblanc Medieval a Facebook té unes característiques clares. És proper, català, principalment de les demarcacions de Barcelona i Tarragona. És majoritàriament públic femení, el 68%. L'edat està prou repartida, però sobresurt el segment de 35 a 44 anys amb un 27% del total, per davant de 25 a 34, amb el 15% i de 45 a 54 anys, amb el 14%.

L'Oficina de Turisme també gestiona la pàgina de Terrània que va ser creada el 2014 a petició dels ceramistes de la comarca i que se centra específicament en aspectes relacionats amb el Festival Internacional de Ceràmica de Montblanc i s'activa sempre un parell de mesos abans del festival.

Instagram @montblanc_medieval

A la xarxa de les imatges per excel·lència l'evolució del compte de Montblanc Medieval ha estat molt positiva. Aquest compte, estrenat el maig de 2016 ha passat de 2.026 a 3.381 seguidors al llarg de l'any 2017.

Durant l'any, les 381 fotografies compartides han acumulat més de 110.000 «m'agrada», i s'ha arribat a una mitjana diària de més de 350 per foto.

Cada matí es publica una foto que mostra els atractius del municipi. Fotos de Montblanc, la Guàrdia dels Prats, Lilla, Prenafeta i Rojals, de patrimoni, de paisatges, detalls, panoràmiques, festes, esdeveniments, gent... Les imatges pretenen inspirar els seguidors i que es converteixin en un reclam per decidir fer una visita. Totes han estat realitzades per l'equip de l'Oficina de Turisme.

L'Oficina de Turisme promou l'ús de l'etiqueta #montblancmedieval per tal de projectar imatge de marca de la destinació. En estrenar-se el primer compte l'agost de 2013 hi havia 289 fotografies amb aquesta etiqueta, actualment supera de llarg les 29.800 imatges compartides pels instagramers. D'aquestes fotos cada dia se'n selecciona una que serveix per dir bon dia des de la pàgina de Facebook.

Una altra bona manera d'aconseguir dinamitzar el compte i l'etiqueta #montblancmedieval és amb l'organització del concurs de la Setmana Medieval, ja plenament consolidat entre els seguidors.

Twitter @TurMontblanc

El 2015 es va iniciar un impuls específic d'aquest canal que en el darrer any s'ha dinamitzat molt. S'ha acabat l'any amb 622 publicacions (a l'abril 59), 767.900 impressions (104.000 a l'octubre), i 18.050 visites (2.173 a l'octubre).

Es va acabar l'any amb 2.825 seguidors, amb un increment al llarg de l'any de 423. El perfil dels seguidors és clarament de proximitat, amb un 70% de catalans, el 54% són dones, i les franges d'edat principals són dels 25 als 34 anys (37%) i dels 35 als 44 (30%).

Tradicionalment s'han compartit informacions relatives als esdeveniments principals de la vila, així com notícies. També es comparteix la mateixa foto que s'utilitza a Instagram per a dir bon dia. Això ha provocat un augment en el nombre de “m'agrada”, de retuits i de mencions. En aquest darrer cas és molt important que es generin retuits i mencions des de pàgines amb milers de seguidors com pot ser Catalunya Experience, ja que ajuden a posicionar molt millor la destinació.

Qui gestiona les xarxes socials de Montblanc Medieval?

A Montblanc la responsabilitat de comunicar la destinació turística a través de les xarxes i del web Montblanc Medieval és de l'equip de l'Oficina de Turisme que també es reforça amb el web i les xarxes més institucionals de l'Ajuntament per part dels responsables en comunicació de l'Ajuntament de Montblanc.

Es publica a les xarxes i al web de forma coordinada, es programen missatges en funció de l'actualitat del moment i s'intenta variar en els temes centrals o els igers dels quals es comparteixen imatges.

 Tot plegat és possible gràcies als protagonistes de les xarxes socials: els usuaris. Ells proveeixen d'imatges de gran qualitat que donen mirades singulars i úniques d'un mateix element, fan comentaris, interactuen amb els “m'agrada” i les comparticions, i s'acaben convertint en prescriptors fiables de la destinació, ja que no deixen de recomanar.

L'any 2015 el compte de Facebook va acabar amb més seguidors que habitants té el municipi. Respecte a les grans ciutats, Montblanc té l'handicap de no tenir tant volum de seguidors de convilatans, i resulta imprescindible teixir una xarxa real de potencials visitants.

Tot i això, el paper dels vilatans és molt important, i han passat a desenvolupar una tasca clau en la promoció de Montblanc. Les imatges que comparteixen a Instagram donen una visió real i molt variada del municipi en tots els moments de l'any, a Facebook hi fan comentaris que poden ser profitosos per als possibles visitants, i a Twitter s'encarreguen de difondre missatges amb els retuits.

En total, una comunitat que s'apropa als 20.000 seguidors gràcies als quals Montblanc Medieval es dona a conèixer en cercles on no s'hi pot arribar a través dels mitjans convencionals.