Montblanc acollirà l’estrena del llibre La petjada de Sant Jordi. El retorn al mite
16/03/2026
El dissabte 28 de març a les set del vespre la sala d’actes del Museu Comarcal de la Conca de Barberà serà l’escenari de la presentació del llibre de relats La petjada de Sant Jordi. El retorn al mite de l’escriptor Leo Beltran.
Es tracta d’un recull de deu relats centrats en el mite llegendari de Sant Jordi i el drac. El tractament que en fa l’autor és una evolució que va des d’històries inspirades en la versió més coneguda de Joan Amades al Costumari Català a d’altres que tracten la lluita entre el bé i el mal en escenaris contemporanis i, fins i tot, distòpics. Els protagonistes habituals, Sant Jordi, el drac, reis i princeses, no sempre interpreten els papers que tenen en el relat tradicional.
En un llibre que no arriba a les dues-centes pàgines Leo Beltran combina filosofia, èpica, humor, tragèdia, por i ciència-ficció per explicar combats que no sempre es fan amb una espasa a la mà i que, en alguns casos, són reptes personals de caràcter intern i, en d’altres, transformacions de tipus social.
El llibre ha estat editat per l’editorial La Musca de l’Espluga de Francolí i es podrà adquirir el dia de la presentació al preu de disset euros. El procés d’edició ha comptat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Montblanc, a través de l’Oficina de Turisme, i de l’Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi que tenien l’objectiu de presentar el llibre poc abans de la diada de Sant Jordi.