La nova Oficina de Turisme de Montblanc compleix un any i tanca un primer semestre de 2018 molt positiu

En un any s'han atès prop de 60.000 persones al nou equipament

03/07/2018

L'Oficina de Turisme de Montblanc ha tancat el primer semestre de l'any amb més de 6.000 consultes ateses, cosa que significa haver donat servei a més de 21.000 persones.

El passat cap de setmana es va commemorar el primer aniversari del nou equipament d'atenció i informació al visitant, ubicat a l'antic celler modernista, i les xifres acumulades en aquests dotze mesos són també favorables, amb 17.337 consultes ateses, és a dir 59.201 persones. Per celebrar l'aniversari es va fer una visita guiada especial on participaren alguns dels seguidors més actius de la pàgina de Facebook de Montblanc Medieval.

La funció de l'oficina de turisme com a punt zero de l'experiència turística a Montblanc està plenament consolidada. Entre d'altres activitats, el punt d'inspiració turística ha esdevingut un lloc ideal on fer-hi exposicions. En aquests darrers mesos s'ha gaudit de l'exposició fotogràfica d'Isidre Fabra titulada Insectes de proximitat, que ja han pogut veure 4.000 persones.

El segon trimestre de l'any s'ha caracteritzat per l'activitat relacionada amb els esdeveniments turístics de Montblanc.

Primer amb la celebració de la Setmana Medieval de la Llegenda de Sant Jordi. Com és habitual, l'Oficina de Turisme hi va col·laborar activament i, entre altres accions, va organitzar la 5a edició del concurs d'Instagram, que va tenir una alta participació, amb vora 2.000 fotos etiquetades.

Durant el primer cap de setmana de la festa es va acompanyar un equip de la televisió russa TV Moya Planeta per gravar moments de que formaran part d'un episodi del programa «Ciutadà del Món» que està previst emetre aquest estiu.

Aquesta acció de promoció es va fer en relació directa amb l'Agència Catalana de Turisme un cop Montblanc s'ha incorporat a la marca Ciutats i Viles amb Caràcter. En tres mesos s'han atès nou viatges amb periodistes i agents de viatge especialitzats en turisme cultural, en col·laboració també amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.

Aprofitant la celebració de l'Any del Turisme Cultural s'ha incrementat l'activitat a les xarxes socials. Això va fer que l'experiència de Montblanc fos posada com a exemple en la 1a Jornada Tècnica de la marca Ciutats i Viles amb Caràcter.

L'altre esdeveniment celebrat durant aquest trimestre ha estat Brickània. El festival de Lego ha arribat a la quarta edició i ho ha fet recollint molt bones opinions per part d'assistents, col·leccionistes i dioramistes especialitzats. Vora 4.000 persones n'han pogut gaudir.

En aquest temps s'han tancat les programacions dels dos festivals de la tardor. Es disposa de cartells i flyers de Terrània, el Festival de Ceràmica que se celebra el darrer cap de setmana de setembre, i de Clickània, el festival de Playmobil que enguany tindrà una durada de cinc dies durant dos caps de setmana d'octubre.

Precisament sobre l'organització d'aquests esdeveniments l'Oficina de Turisme va tenir oportunitat de parlar-ne davant professionals d'arreu del país durant les Jornades de les Oficines de Turisme de Catalunya. El 30 de maig, a Camarles, van intervenir les tècniques de turisme Toñi González i Natàlia Moruno explicant detalls organitzatius que han fonamentat una trajectòria llarga i consolidada.

Trajectòria, consolidació i qualitat van ser els arguments que motivaren que l'Associació de Ceramistes de Catalunya atorgués el passat mes de maig el Premi Artesania de Catalunya a l'Ajuntament de Montblanc per l'organització de Terrània. El festival arriba a la 16a edició i s'ha convertit en un referent al país, amb capacitat de projectar-se internacionalment.

Per acabar el trimestre s'han posat les bases per atendre de la millor manera possible els turistes que fan vacances a l'estiu i que durant els mesos de juliol i agost passejaran per la vila. Per a ells s'ha previst l'obertura els matins del pas de ronda i de les torres de la muralla per poder fer una visita lliure.