Èxit de participació en el Tast de pedra seca
25/11/2024
El dissabte 23 de novembre va tenir lloc el Tast de pedra seca a Montblanc. L’activitat formava part de la 5a edició de la Setmana de la Pedra Seca que s’està celebrant arreu del país fins a l’1 de desembre.
L’Ajuntament de Montblanc, a través de l’àrea de Turisme, ha tornat a sumar-se a una iniciativa que té per objectiu promocionar i donar valor a aquesta tècnica, mantenir i divulgar un patrimoni singular en risc de desaparició.
Com cada any es proposà un recorregut per conèixer construccions de pedra seca en companyia del divulgador naturalista i del patrimoni arquitectònic rural Manel Martínez.
La caminada circular va passar pel camí de la Pasquala i la Coma de l’Alandó, una zona boscosa d’antics conreus on es van anar trobant construccions de pedra en sec com marges de límit i de contenció, barraques, fonts, basses, camins empedrats, antics masos i forns de calç.
Poc abans d’acabar es va fer una aturada a l’ermita de Sant Josep on es va servir un aperitiu a càrrec de les Tres Esses.
El recorregut, estrenat enguany, el contingut i les detallades explicacions del guia van satisfer plenament la vintena de participants. La procedència dels inscrits va ser molt variada: la Conca de Barberà, el Baix Camp, el Baix Penedès, el Barcelonès i el Tarragonès. Uns dies abans s’havien exhaurit les entrades per a l’activitat.