Serveis, funcions i tasques de l'OT

L’Àrea de Turisme i Projecció Exterior de Montblanc té moltes i molt variades funcions dins l’estructura de l’Ajuntament de Montblanc. Algunes estan directament relacionades amb l’activitat turística. D’altres són de suport a altres àrees de l’Ajuntament com són festes, cultura, esports, etc. Allò que fem en el dia a dia no només té a veure amb el turista (a qui dediquem bona part dels nostres esforços). També ens adrecem als professionals del turisme, a periodistes, bloggers, instagramers, representants de les administracions (tècnics i polítics), i a la població local (tant a persones individuals com entitats). Tot seguit teniu una relació amb les principals tasques que es venen realitzant des de 2000.

 

Posar en marxa la destinació turística Montblanc

  • Es va iniciar l'any 2000 amb la creació de la marca Montblanc Medieval i l'obertura de l'Oficina Municipal de Turisme on s'atenen uns 50.000 persones a l'any.
  • S'han anat establint mecanismes de qualitat i de relació amb el sector turístic privat.
  • Es planifica a un any vista (pla d'accions) i per períodes de diversos anys (pla estratègic).


Posicionar la destinació turística Montblanc

  • S'avaluen els mercats objectius, principalment de proximitat i familiar, i s'intenten transmetre els valors que fan de Montblanc un indret atractiu.
  • En l'imaginari local s'ha fet comprendre que som un espai turístic i que no només és tasca i responsabilitat de l'administració i de les empreses desenvolupar-lo. S'hi implica el ciutadà i les entitats locals.
  • Hem establert nodes i elements identificatius. No és una tasca senzilla ja que podríem confeccionar una llista inacabable. Hem prioritzat els principals atributs de la destinació (patrimoni monumental i llegenda de Sant Jordi) i els punts recomanats de passeig. Això ens permet presentar els atractius que d'entrada no resulten tan evidents.
  • Definim estratègies per captar nous turistes i per satisfer aquells que ens visten. Volem que l'experiència sigui única i per recordar, cosa que implica estratègies adaptades a cada públic.
  • La comunicació ha evolucionat molt des que vam començar la nostra feina, per la qual cosa hem adaptat el nostre missatge als canvis de receptors i de canals.


Dinamitzar la destinació turística Montblanc

  • Hem organitzat activitats diverses per atraure nous públics i que la seva estada a Montblanc sigui plaent. Moltes d'elles són puntuals i, per tant, efímeres. D'altres van néixer amb vocació de continuïtat, com són els festivals anuals Brickània, Terrània, Clickània i Safrània que porten milers de visitants al municipi, dinamitzen l'economia local i generen projecció i prestigi.
  • Col·laborem amb tot tipus d'iniciatives públiques i privades. La més important la Setmana Medieval de la Llegenda de Sant Jordi. Però també la Setmana Santa, el Dimecres Tapa, la Festa Major, activitats a la natura, etc.
  • Involucrem tant com podem el teixit associatiu local en tot allò que organitzem: ceramistes, botiguers, Barjaula, Associació d'Empresaris d'Hostaleria de la Conca de Barberà, grups folklòrics,..


Crear i gestionar nous productes

  • L'any 2000 vam iniciar les visites guiades a Montblanc en col·laboració amb el grup de guies. Portem 15 anys creant noves propostes adaptades a les necessitats dels visitants.
  • Amb el sector privat hem creat noves propostes com Astronatura't, Montblanc en 4 clicks,..

 

Planificar i dissenyar una política turística

  • La nostra àrea té com a missió posar en valor els recursos de què disposem. Per a això cal treballar amb una perspectiva àmplia i integradora, sempre a mig i llarg termini.
  • Cada any elaborem documents d'anàlisi d'allò que hem fet i redactem plans per deixar clar allò que hem de fer.

Accions del document