Oficina de Turisme

L’Oficina Municipal de Turisme de Montblanc funciona des del mes de juny de 2000. Té entre les seves missions atendre i informar, per tal de donar satisfacció als visitants que arriben a la vila, a tots aquells que estan decidint on passaran el seu temps d'oci i al teixit empresarial turístic més proper. És per això que l'atenció es dóna des del taulell de l'Oficina de Turisme, però també a través d'altres mitjans: correu ordinari, telèfon, correu electrònic, xarxes socials i aplicacions mòbils. Des de sempre també s'ha coordinat el servei de visites guiades a Montblanc, en coordinació amb els Guies de Montblanc. A més, col·labora amb entitats i institucions realitzant inscripcions i venda d'entrades per a tot tipus d’activitats.
Ubicació i horari

OFICINA DE TURISME
Muralla de Santa Tecla, 54 - 43400 Montblanc (Tarragona)
Tel. (+34) 977 861 733
turisme@montblanc.cat
www.montblanc.cat

Coordenades GPS
Latitud: 41.378754 | Longitud: 1.163336


SEGUEIX-NOS
FACEBOOK /turismemontblanc TWITTER @turmontblanc INSTAGRAM @montblanc_medieval

HORARI D'HIVERN - d'octubre a maig
De dilluns a divendres de 9h a 16h
Dissabtes de 10h a 14h i de 16h a 18h
Diumenges i festius de 10h a 14h

HORARI D'ESTIU - de juny a setembre
De dilluns a divendres de 9h a 17h
Dissabtes de 10h a 14h i de 16h a 19h
Diumenges i festius de 10h a 14h

 

 

Actualment no hi ha elements dins d'aquesta carpeta.

OFICINA DE TURISME
Muralla de Santa Tecla, 54 - 43400 Montblanc (Tarragona)
Tel. (+34) 977 861 733
turisme@montblanc.cat
www.montblanc.cat

Coordenades GPS
Latitud: 41.378754 | Longitud: 1.163336


SEGUEIX-NOS
FACEBOOK /turismemontblanc TWITTER @turmontblanc INSTAGRAM @montblanc_medieval

HORARI D'HIVERN - d'octubre a maig
De dilluns a divendres de 9h a 16h
Dissabtes de 10h a 14h i de 16h a 18h
Diumenges i festius de 10h a 14h

HORARI D'ESTIU - de juny a setembre
De dilluns a divendres de 9h a 17h
Dissabtes de 10h a 14h i de 16h a 19h
Diumenges i festius de 10h a 14h

 

 

Serveis, funcions i tasques de l'OT
L’Àrea de Turisme i Projecció Exterior de Montblanc té moltes i molt variades funcions dins l’estructura de l’Ajuntament de Montblanc. Algunes estan directament relacionades amb l’activitat turística. D’altres són de suport a altres àrees de l’Ajuntament com són festes, cultura, esports, etc. Allò que fem en el dia a dia no només té a veure amb el turista (a qui dediquem bona part dels nostres esforços). També ens adrecem als professionals del turisme, a periodistes, bloggers, instagramers, representants de les administracions (tècnics i polítics), i a la població local (tant a persones individuals com entitats). Tot seguit teniu una relació amb les principals tasques que es venen realitzant des de 2000.

 

Posar en marxa la destinació turística Montblanc

  • Es va iniciar l'any 2000 amb la creació de la marca Montblanc Medieval i l'obertura de l'Oficina Municipal de Turisme on s'atenen uns 50.000 persones a l'any.
  • S'han anat establint mecanismes de qualitat i de relació amb el sector turístic privat.
  • Es planifica a un any vista (pla d'accions) i per períodes de diversos anys (pla estratègic).


Posicionar la destinació turística Montblanc

  • S'avaluen els mercats objectius, principalment de proximitat i familiar, i s'intenten transmetre els valors que fan de Montblanc un indret atractiu.
  • En l'imaginari local s'ha fet comprendre que som un espai turístic i que no només és tasca i responsabilitat de l'administració i de les empreses desenvolupar-lo. S'hi implica el ciutadà i les entitats locals.
  • Hem establert nodes i elements identificatius. No és una tasca senzilla ja que podríem confeccionar una llista inacabable. Hem prioritzat els principals atributs de la destinació (patrimoni monumental i llegenda de Sant Jordi) i els punts recomanats de passeig. Això ens permet presentar els atractius que d'entrada no resulten tan evidents.
  • Definim estratègies per captar nous turistes i per satisfer aquells que ens visten. Volem que l'experiència sigui única i per recordar, cosa que implica estratègies adaptades a cada públic.
  • La comunicació ha evolucionat molt des que vam començar la nostra feina, per la qual cosa hem adaptat el nostre missatge als canvis de receptors i de canals.


Dinamitzar la destinació turística Montblanc

  • Hem organitzat activitats diverses per atraure nous públics i que la seva estada a Montblanc sigui plaent. Moltes d'elles són puntuals i, per tant, efímeres. D'altres van néixer amb vocació de continuïtat, com són els festivals anuals Brickània, Terrània, Clickània i Safrània que porten milers de visitants al municipi, dinamitzen l'economia local i generen projecció i prestigi.
  • Col·laborem amb tot tipus d'iniciatives públiques i privades. La més important la Setmana Medieval de la Llegenda de Sant Jordi. Però també la Setmana Santa, el Dimecres Tapa, la Festa Major, activitats a la natura, etc.
  • Involucrem tant com podem el teixit associatiu local en tot allò que organitzem: ceramistes, botiguers, Barjaula, Associació d'Empresaris d'Hostaleria de la Conca de Barberà, grups folklòrics,..


Crear i gestionar nous productes

  • L'any 2000 vam iniciar les visites guiades a Montblanc en col·laboració amb el grup de guies. Portem 15 anys creant noves propostes adaptades a les necessitats dels visitants.
  • Amb el sector privat hem creat noves propostes com Astronatura't, Montblanc en 4 clicks,..

 

Planificar i dissenyar una política turística

  • La nostra àrea té com a missió posar en valor els recursos de què disposem. Per a això cal treballar amb una perspectiva àmplia i integradora, sempre a mig i llarg termini.
  • Cada any elaborem documents d'anàlisi d'allò que hem fet i redactem plans per deixar clar allò que hem de fer.

Actualment no hi ha elements dins d'aquesta carpeta.

 

Posar en marxa la destinació turística Montblanc

  • Es va iniciar l'any 2000 amb la creació de la marca Montblanc Medieval i l'obertura de l'Oficina Municipal de Turisme on s'atenen uns 50.000 persones a l'any.
  • S'han anat establint mecanismes de qualitat i de relació amb el sector turístic privat.
  • Es planifica a un any vista (pla d'accions) i per períodes de diversos anys (pla estratègic).


Posicionar la destinació turística Montblanc

  • S'avaluen els mercats objectius, principalment de proximitat i familiar, i s'intenten transmetre els valors que fan de Montblanc un indret atractiu.
  • En l'imaginari local s'ha fet comprendre que som un espai turístic i que no només és tasca i responsabilitat de l'administració i de les empreses desenvolupar-lo. S'hi implica el ciutadà i les entitats locals.
  • Hem establert nodes i elements identificatius. No és una tasca senzilla ja que podríem confeccionar una llista inacabable. Hem prioritzat els principals atributs de la destinació (patrimoni monumental i llegenda de Sant Jordi) i els punts recomanats de passeig. Això ens permet presentar els atractius que d'entrada no resulten tan evidents.
  • Definim estratègies per captar nous turistes i per satisfer aquells que ens visten. Volem que l'experiència sigui única i per recordar, cosa que implica estratègies adaptades a cada públic.
  • La comunicació ha evolucionat molt des que vam començar la nostra feina, per la qual cosa hem adaptat el nostre missatge als canvis de receptors i de canals.


Dinamitzar la destinació turística Montblanc

  • Hem organitzat activitats diverses per atraure nous públics i que la seva estada a Montblanc sigui plaent. Moltes d'elles són puntuals i, per tant, efímeres. D'altres van néixer amb vocació de continuïtat, com són els festivals anuals Brickània, Terrània, Clickània i Safrània que porten milers de visitants al municipi, dinamitzen l'economia local i generen projecció i prestigi.
  • Col·laborem amb tot tipus d'iniciatives públiques i privades. La més important la Setmana Medieval de la Llegenda de Sant Jordi. Però també la Setmana Santa, el Dimecres Tapa, la Festa Major, activitats a la natura, etc.
  • Involucrem tant com podem el teixit associatiu local en tot allò que organitzem: ceramistes, botiguers, Barjaula, Associació d'Empresaris d'Hostaleria de la Conca de Barberà, grups folklòrics,..


Crear i gestionar nous productes

  • L'any 2000 vam iniciar les visites guiades a Montblanc en col·laboració amb el grup de guies. Portem 15 anys creant noves propostes adaptades a les necessitats dels visitants.
  • Amb el sector privat hem creat noves propostes com Astronatura't, Montblanc en 4 clicks,..

 

Planificar i dissenyar una política turística

  • La nostra àrea té com a missió posar en valor els recursos de què disposem. Per a això cal treballar amb una perspectiva àmplia i integradora, sempre a mig i llarg termini.
  • Cada any elaborem documents d'anàlisi d'allò que hem fet i redactem plans per deixar clar allò que hem de fer.
Qui som

L'equip

Responsable de l'Àrea
    Joaquim Queralt

Tècnic

    Antonia González Márquez
    Natàlia Moruno Cendra

Informadors
(Oficina de Turisme)
    Judit Masdeu Cendra
    Montserrat Ribas Panadés

Estudiants en pràctiques:

  • Sònia Colet Prieto, (Escola de Turisme Bettatur de Tarragona), estiu 2000
  • Marina Gomis, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), primavera 2005
  • Eugènia Guarro, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), primavera 2005
  • Diana Garcia Urbano, (Escola de Ciències Ambientals, Universitat de Girona), estiu 2005
  • Célia Bague, (UFR de les Ciències del Llenguatge, de l’Home i de la Societat, Universitat Franche-Comté, França) estiu 2005
  • Aleix Poblet Serramià, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), primavera 2007
  • Natàlia Moruno Cendra, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), primavera 2008
  • Núria Besora Roig, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), tardor 2008
  • Laia Torruella Bautista, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), tardor 2008
  • Judit Batalla Òdena, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), tardor-hivern 2009
  • Meritxell Espelt Sánchez, (IES Martí l’Humà de Montblanc), hivern-estiu-tardor 2009 hivern 2010
  • Carme Cànovas, (Acadèmia AUCA. Formació Ocupacional Anglès atenció al públic), estiu 2014
  • Tanya García De Los Ríos, (Màster en Tècniques d'Anàlisis i Innovació Turística), primavera 2015
  • Mar Mata Núñez, (SOC - Creació i gestió de viatges combinats i esdeveniments), tardor 2015
  • Lydia Moya, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), hivern 2015
  • Judit Pasqual Casanovas, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), hivern 2016
  • Laia Hernández Boqué, (Concactiva. Mòdul d'Atenció i Informació turística), estiu 2016
  • Oksana Dyakun, (Infordisa), tardor 2016
  • Amadou Ba, (Institut Serra de Miramar), estiu 2017
  • Esther Roca Fàbregas, (Institut Serra de Miramar), estiu 2017
  • Tatiana Zhirukhina, (Infordisa), tardor 2017

Actualment no hi ha elements dins d'aquesta carpeta.

L'equip

Responsable de l'Àrea
    Joaquim Queralt

Tècnic

    Antonia González Márquez
    Natàlia Moruno Cendra

Informadors
(Oficina de Turisme)
    Judit Masdeu Cendra
    Montserrat Ribas Panadés

Estudiants en pràctiques:

  • Sònia Colet Prieto, (Escola de Turisme Bettatur de Tarragona), estiu 2000
  • Marina Gomis, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), primavera 2005
  • Eugènia Guarro, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), primavera 2005
  • Diana Garcia Urbano, (Escola de Ciències Ambientals, Universitat de Girona), estiu 2005
  • Célia Bague, (UFR de les Ciències del Llenguatge, de l’Home i de la Societat, Universitat Franche-Comté, França) estiu 2005
  • Aleix Poblet Serramià, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), primavera 2007
  • Natàlia Moruno Cendra, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), primavera 2008
  • Núria Besora Roig, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), tardor 2008
  • Laia Torruella Bautista, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), tardor 2008
  • Judit Batalla Òdena, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), tardor-hivern 2009
  • Meritxell Espelt Sánchez, (IES Martí l’Humà de Montblanc), hivern-estiu-tardor 2009 hivern 2010
  • Carme Cànovas, (Acadèmia AUCA. Formació Ocupacional Anglès atenció al públic), estiu 2014
  • Tanya García De Los Ríos, (Màster en Tècniques d'Anàlisis i Innovació Turística), primavera 2015
  • Mar Mata Núñez, (SOC - Creació i gestió de viatges combinats i esdeveniments), tardor 2015
  • Lydia Moya, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), hivern 2015
  • Judit Pasqual Casanovas, (Escola Universitària de Turisme i Oci de Vila-seca), hivern 2016
  • Laia Hernández Boqué, (Concactiva. Mòdul d'Atenció i Informació turística), estiu 2016
  • Oksana Dyakun, (Infordisa), tardor 2016
  • Amadou Ba, (Institut Serra de Miramar), estiu 2017
  • Esther Roca Fàbregas, (Institut Serra de Miramar), estiu 2017
  • Tatiana Zhirukhina, (Infordisa), tardor 2017
OT on-line
L'Oficina de Turisme de Montblanc et respondrà qualsevol consulta formulada a través del correu turisme@montblanc.cat A més, també et donarem resposta a través dels nostres canals a les principals xarxes socials.

Actualment no hi ha elements dins d'aquesta carpeta.

Accions del document